Enkele jaren geleden stond ik bij de bakker aan te schuiven. Mijn volgnummer was 76 en was bijna aan de beurt. Toen de bakker de kwieke dame voor me aansprak met ’vijfenzeventig?’, zei deze fier ‘Nee, ik ben al eenentachtig!’ We schoten allemaal in lach en de bakker legde haar het misverstand uit. Ze kon er gelukkig zelf om lachen en vertelde ronduit over haar kleindochter die ’s namiddags op bezoek kwam. Ik zag intussen de tijd voorbij vliegen en mijn volgende afspraak in het gedrang komen. De bakker zag mijn ongeduld en knipoogde geruststellend. Nog geen minuut later was ik aan de beurt.
Terwijl hij mijn croissants en gesneden brood inpakte vertelde hij dat de oude dame al meer dan 35 jaar een vaste klant was en dat hij vooral van vaste klanten leeft. Hij levert nl. nog steeds ambachtelijk brood en gebak, dat met passie en kennis van zake wordt bereidt.
In feite verschilt de manier van werken van deze artisanale bakker weinig met die van ons. Bij Solut zijn klanten ook geen nummer, maken wij ook tijd voor een praatje én zorgen wij ervoor dat de klant zijn broodje gebakken is. Zo kan hij zich kan focussen op zijn bedrijf, zijn dienstverlening én zonder stress ondernemen.
Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt.
Solut inspireert werkgevers met prikkelende blogs en belangrijke info. Succesvol ondernemen en gelukkig zijn. Wil je geen enkele blog of nieuwsbrief missen? Link dan met onze LinkedIn bedrijfspagina of volg onze Facebookpagina.
© Photo unsplansh.com
Recente reacties